Memories from a place never seen

2010-08-23 @ 14:33:05
Vinden var ljummen och mjuk när den svepte  över landskapet. Ett nytvättat lakan svajade i vinden och fönsterna som vätte mot trädgården stod på vid gavel. Barfota fötter trummade mot gräset när de lekfullt jagade runt en gyllengul hundvalp. En len doft av äpple och kanel spreds från köket, ut på verandan och blandades med blommornas doft i trädgården. I hammoken under det stora kastanjeträdet vilade en gammal man med en öppen bok på magen. Eftermiddagssolen gav det vita trähuset ett gyllene skimmer, och molnen var glödande oreanga under dess ljusstrålar. En humla landade mjukt i en buske och ett par kysses lätt i skuggan av de gamla träden. Runtomkring dem kunde man höra ljudet av naturen. Hur ängarna, skogarna och  minsta lilla blomma talade tyst om livets hemligheter. Barnskratt klingade mot himlen och en fågel betraktade dem från en krokig, blommande gren. Hela världen stod still. Ingen hade önskat något annat.





Jag ska verkligen ha ett lantställe när jag blir gammal. Punkt!

Kommentarer
Postat av: F

Då vet du vart vi ska ha grillkvällar, bokklubbsmöten och fikastunder med många skratt någonstans!

2010-08-24 @ 14:09:00
Postat av: Bästis

Du är så fin min käraste vän, och det låter som ett väldigt mysigt smultronställe, hoppas man får komma på besök :) <3

2010-08-24 @ 23:44:51
Postat av: Rebecca

Klart ni ska komma till mig och mitt lantställe. Jag utlovar det bästa av det bästa :) ♥

2010-08-25 @ 10:45:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0