Tecken

2010-08-20 @ 11:05:46
Jag promenerar ut från valens köpcentrum & nynnar lite lågmält på någon känd låt. Tittar upp för att se om gatan går att korsa, i samma ögonblick som en dam kommer fram och sticker en lapp i handen på mig. Ointresserat tar jag upp lappen och läser på framsidan. I stora bokstäver står den oroväckande texten " KOMMER DEN HÄR VÄRLDEN ATT BESTÅ?". Jag kunde inte bry mig mindre om Jehovas vittnes budskap, eller om deras diverse lappar de sprider omkring sig. Men den här lappen handlade verkligen om jordens undergång - jag som har drömt mardrömmar om det så ofta på sistone! Senast natten innan hade jag en sjukt verklig mardröm som fick mig att börja gråta. Hur stor är sannolikheten att jag dagen efter springer in i en religiös kvinna och blir tilldelad detta budskap? Börjar nästan tro att det är jag som är Noak, dvs den stackars krake som måste rädda alla från katastrofen. Jag får ju massa tecken hela tiden? Jävla Gud, jag är inte stark nog för något sånt...

Okej. Det börjar bli ganska synd om er som envisas med att läsa min blogg. Den har kommit att bli en meningslöst pladder om små, säregna livsåskådningar snarare än något lättsamt och trevligt. Men jag har aldrig gillat min blogg och särskilt inte att fylla den med påklistrat crap! Nu skriver jag åtminstone det som råkar hälsa på i min hjärna för stunden. Så lev med det!

Kommentarer
Postat av: F

I like it, din blogg dvs gumman. Kul att läsa vad som försegår i din skalle. Men du vet sammanträffande kommer när man är öppen och letar efter dem. Jag tror inte det är några tecken från ovan, men du vet har man haft otur på fredagen den 13 tex, så kommer man bara att få mer otur fredagen den trettonde, för att man är inställd på det. Men det är spoooky.

2010-08-21 @ 15:12:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0