What to do?

2011-02-14 @ 15:41:58

Sitter här och funderar. På spisen står min thai-gryta och puttrar. Kyckling med kokosmjölk, sweet-chili och lime. Mumma! Får ha middags-dejt med mig själv så här på alla hjärtans dag. Fick förresten ett positivt besked idag. Jag ska jobba på Åhlens på söder den 3/3. De behövde hjälp vid inventeringen. Nice! Behöver verkligen alla slantar jag kan få tag i..

Men åter till mina funderingar. Har haft en tanke som spökat i huvudet några dagar nu. Jag vet inte om det är rätt, fel eller på grund av någon rädsla. Kanske beror det på en dröm. Men jag har känt att jag vill flytta hem. Har funderat kring den ekonomiska biten. När jag går ut kommer jag inte direkt ha mycket slantar att röra mig med, och har jag tur så får jag ett jobb inom en snar framtid . Dock känner jag mig skraj inför tanken att jag inte kommer ha råd, tid eller lust att åka på någon härlig resa efter studietiden om jag inte har fixat något ordentligt sparkapital. Jag har alltid drömt om att åka ner till Afrika. På öskusten, kanske Tanzania, åka ut till Zanzibar därifrån. Det, eller upptäcka Sydamerika. Argentina, Chile..Brazilien.. Wow! Om jag hade flyttat hem, och orkat pendla det sista året hade jag kunnat lägga undan stora delar av studielån/bidraget -vilket jag ändå räknat med att ha,och när jag går ut kunna åka på en sjukt häftig resa! Det är så lockande. Om inte det så hade jag för övrigt kunnat tänka mig att flytta hem nu, så att jag kan jobba på det gamla sommarjobbet i sommar utan att behöva lägga typ allt på hyran, och sen när Bästis kommer hem från Australien kan vi flytta ihop i en lya antingen i Malmö eller Helsingborg. Hade suttit fint. PLUS i allt detta så känner jag bara att jag saknar mamma och pappa (dont laugh!) och känner mig super ensam.

Det som säger emot är ju dock följande:

Att flytta hem igen rent allmänt. Känner sig som en looser.
Att behöva pendla igen..puuh!
Att inte kunna träffa mina vänner här mer spontant..
Att inte vara självständig :/

Så, då vet ni vad som rör sig i Rebbs huvud såhär en Måndag-eftermiddag :)


Kommentarer
Postat av: Bästis

Jag tycker det här med sparadet och hemflytten låter toppen! Vi kan resa, jobba och va med om sjuuuka äventyr utomlands efter din skola, Och jag lovar att vi ska flytta ihop när jag kommer hem. Och tillsammans ska vi hjälpas åt o fixa våran ekonomi! :) <3

2011-02-14 @ 19:08:53
Postat av: Rebbi

You´re the best! <3

2011-02-15 @ 13:22:03
Postat av: Fridah

Men vännen, varför har du inte sagt något? :/

Hade blivit ett stort hål om du flyttade hem igen. Trivs med dig här, och som du säger vi är minifamilj, så du är alltid välkommen här! Bara ring så kommer jag! Men jag förstår att det är tajt, hoppas du får mer på Åhlens!

2011-02-15 @ 22:40:55
Postat av: mammi

Gumman! Det e inte lätt att veta vad som är rätt här i livet, men det enda jag kan säga är att du ska gå efter din magkänsla, eller efter ditt hjärta om man så vill. Och du är HEMSKT MYCKET HEMSKT välkommen hem:)

2011-02-17 @ 11:21:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0