Love for dinner

2011-07-19 @ 00:47:04

Jag bisitter inget behov av I love you till frukost och kvällsmat. Inte heller någon önskan om att bli satt på en pidestal,att bli älskad ovillkorligt tills dagen jag dör. Inte enbart. Det krävs en del insikt för en att inse hur hela den drömmen fallerar om ingenting är likvärdigt och besvarat. Jag ser så många som väljer att stanna, att stå still för att någon matar dem med sweethearts, honeybees och I´d love you til the day I die. Jag envisas hellre med ensamhetsdieten, tills jag kan svara med samma glöd, samma innerliga ärlighet. Spyr på alla I love you som bara äts för dess sötma. De ger ingen näring, bygger inga liv. Kärlek är ömsesidigt, inget man leker med för att man är rädd för att vara en och inte två i sängen om kvällen. Fy för alla er som låtsas, som ödlar en annan människas tid för att ni hellre blir älskade än älskar.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Du slog huvudet på spiken.

2011-07-24 @ 20:02:21
Postat av: erris

du är amazing <3

2011-07-28 @ 22:08:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0