Lyssna, riktigt noga..

2011-03-08 @ 21:30:14
Sitter och dricker vaniljthé med mjölk och honung, himmelskt! Har hemskt mycket egentid och det blir mycket soul-searching gjort i sådana stunder. På gott och ont. Det är bra att kunna reflektera över saker och ting ordentligt. Få insikt i vad som är viktigt och inte. Ibland går det dock över i ett snarare destruktivt tankemönster som egentligen är helt onödigt. Då gäller det att lära sig hur man styr sina tankar, styr sitt liv. Jag är otroligt tacksam över en läxa jag lärt mig i livet, nämligen att inte ägna för mycket energi på det som inte betyder något. Framförallt vad gäller skolan. Jag skiter i allt vad prestationsångest heter och det jag gör- gör jag för mig själv och ingen annan. Det sänker visserligen betygen, men jag har hittills klarat precis alla moment och jag lär mig det jag känner att jag kommer kunna ha användning för i framtiden - och framförallt, jag mår bra under tiden!

En annan livets läxa jag lärt mig under den senaste tiden, har att göra med att lyssna till sina känslor - riktigt ordentligt! Man kan lura sig själv så grundligt att det nästan är ofattbart. Man kan kringgå slutsatser som redan dragits i ens inre under mycket långa perioder, för att sedan upptäcka hur det egentligen ligger till.  Det är väl egentligen inte så konstigt, och säkert inte dåligt heller för den delen. Det är ju en säkerhets grejj också, som gör att vi inte fattar förhastade beslut byggda på fel grunder. Däremot så tror jag mig ha kommit underfund med att om man börjar ge sig själv bortförklaringar, slingra sig runt en viss tanke osv, då har man säkerligen redan beslutat sig någonstans där inne. Ibland måste man bara vänta på att tiden är rätt. Här är det dock viktigt att komma ihåg att bara för att tiden är rätt, så behöver det inte kännas som att den är det. Sånt kan komma att visa sig flera, flera år efteråt.

På tal om ingenting så har jag skrivit färdigt en dikt nu till min bebiskusin Emblas dop <3 Sis och jag ska läsa upp den tillsammans för henne och gästerna, kommer nog bli fint.

Med kärlek!

Kommentarer
Postat av: F

Jag vill jättegärna läsa den färdiga versionen av dikten! <3

2011-03-09 @ 15:04:42
Postat av: Jennie

Vi ser jättemycket framemot att få höra dikten tillägnad Embla. Är säker på att den kommer att vara lika fin som allt annat du skriver. Love Auntie;)

2011-03-09 @ 16:02:09
Postat av: mammi

Jag vet att jag är lika klok som du kan uttrycka dig <3

2011-03-09 @ 18:49:50
Postat av: tina

frågestund på bloggen ställ gärna en fråga ;D

2011-03-09 @ 19:26:36
URL: http://tinisen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0